Khamis, 17 November 2011

Lelaki Macho Tapi Jambu? Perasan Betul!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Aku dengan besar hati nak share tips kepada lelaki macam mana nak nampak macho dan pada masa yang sama nampak jambu batu. Boleh? Boleh blahhh la kan? Haha. Actually entri kali ni aku nak kongsi persalinan yang aku gayakan masa aku pergi AIM 18 hari tu. Teruja tak nak tengok? Tepuk amai amai belalang kupu kupu. Okay. Takde kaitan.

At first, aku tak tahu nak pakai baju yang macam mana sebab aku takde baju yang stylish macam Adie. Kalau kau nak tahu, aku lebih kepada t-shirts dengan jeans. So, petang sehari sebelum aku pergi AIM 18 hari tu, aku telah keluar shopping dengan Adie semata-mata nak beli baju dengan harapan dapat melambaikan tangan ke arah peminat kat karpet biru. Tapi? Errr... Esok la aku cerita pasal benda ni sebab sekarang aku nak cerita pasal baju apa yang aku pakai je.


Last last, aku pilih blazer dengan seluar separuh slack separuh jeans. Dah malas nak cerita, terus last last? Haha. Aku rasa seluar tu macam separuh slack separuh jeans sebab dia nampak macam slack tapi bila pakai dia rasa macam jeans. Faham tak? Buat buat faham pun boleh. Kalau kau nak tahu, blazer dengan seluar separuh slack separuh jeans tu datang daripada butik yang berlainan. Tapi aku tengok macam sepasang kan?

Ada yang komen kata kemeja yang aku pakai tu nampak macam familiar. Memang kemeja tu nampak macam familiar sebab kemeja tu bukan aku yang punya. Aku pinjam kat kawan aku dan aku rasa kau tahu siapa. Tapi aku tak nak bagitahu boleh? Haha. Aku memang nak beli kemeja bermotifkan floral tapi aku rasa aku akan pakai sekali je sebab aku tak berani nak pakai kemeja macam tu pergi taman bunga tak pasal pasal kena serang dengan lebah nanti. Okay. Lawak apa ni?


Kita teruskan topik kita pada hari ni. Since aku tahu kawan aku tu ada kemeja bermotifkan floral, aku pinjam la kat dia. Aku sebenarnya takut tak muat je kemeja tu sebab badan kawan aku ni selim melim. Badan aku? Tough dan sasa pulak tu. Tu yang buat aku risau tu. Haha. Tapi lepas aku cuba? Kemeja tu fit cukup cukup makan orang kata! So, nampak tak apa yang aku cuba sampaikan kat sini? Yes. Aku boleh dikategorikan sebagai selim melim tapi tough dan sasa. Eh?


Nampak macho tapi jambu kan? Haha. Tak kisah la. Apa yang penting, nak bergaya tu biar la berpada-pada dan jangan sesekali melebih-lebih dan pada masa yang sama batas aurat kena jaga elok elok. Anyway, aku sentiasa berpegang kepada kepada prinsip sometimes less is more. As stated, SOMETIMES and not all the times. Setuju?



potpetpotpet : Kena pandai pilih dan tanya pendapat orang lain.

50 ulasan:

  1. suit tu macho gila la....baju bebunga lak,cairrrr~

    BalasPadam
  2. hewww..macho tambah jambu bile pakai baju floral tuu.. *wink*

    BalasPadam
  3. huhu , baju abg adie kan? tp ape ape pon , still stylish MYLISH *erkk haha..
    okay waiting for ur entry pasal peminat di karpet biru .haha

    BalasPadam
  4. kalau nak nampak macam jambu air camne pulak? hahaha

    btw untung lah boleh pergi AIM yang best tuh kan.

    okbai.

    BalasPadam
  5. Seriously tak nampak macam baju org pon. ;D

    BalasPadam
  6. hohoho....xde ke pengarah ajak zami berlakon?opss!

    BalasPadam
  7. untung ade perunding imej yang boleh menampakkan macho dan jambu ni..>.<

    BalasPadam
  8. wahhhh sasa sangat ..haha :P

    BalasPadam
  9. wahhhh..baju munge²...hehe

    BalasPadam
  10. ok paham. ok ok. paham dah. hehehe

    BalasPadam
  11. Hahaha...dah agak dh! Daniel adie je yg suka style bunga2 ni :))

    BalasPadam
  12. it suited on you perfectly actually! you look so stunning at that same time! :))

    BalasPadam
  13. dah ade jambu, mesti ade asam.. bole??

    BalasPadam
  14. betol2.nape nk beli lain kalo rasa itu satu pembaziran.pinjam sudaa.xde org taw pn tue baju pinjam.unless tuan badan ckp :p

    BalasPadam
  15. Teringin pulak nak minum air jambu batu;)

    BalasPadam
  16. xjambu pun..bergaya ler tuu.....

    BalasPadam
  17. @Sarah Zulkipli
    mmg sesuai la dgn ko..ko pon jambu kn..haha

    BalasPadam
  18. melambai tangan ke arah peminat di karpet biru tapi ??? baca kat blog adie . HAHAHA :D

    puyoahhhh , macho tapi jambu . ini bukan jambu batu dah , jambu ayaq , jambu potong , jambu segala jambu . hihi #merepek kbai:)

    BalasPadam
  19. best nyer pegi AIM!!

    dulu ade rase gak nak bli baju cmtu tp....
    xper la.. hahaha XD

    BalasPadam
  20. jelesnyee macam retisss

    BalasPadam
  21. Haha..bagus la bleh share2 baju..dua2 fashionista ni..

    BalasPadam
  22. yer.. baju bunga kemeja camnie mmg ramai org pakai kowt sekarang. aku pun nak cari gak 1. keh3..

    BalasPadam
  23. okey letew lelaki jambu batu..jgn jd lelaki labu sayung sudah...:p

    BalasPadam
  24. xdela jambu sgt..hee..macho mmg ade..oke laa tu..skurangnya x m'bazir..:)

    BalasPadam
  25. nampak macho an cute sangat..terbaik..

    BalasPadam
  26. HAHAHA..

    Macam orang tau je kan baju sape walaupon ko x statekan nama.,

    BalasPadam
  27. tudiaaa...baju bunga2! :D

    BalasPadam
  28. wahhh bergaya btoi cikgu zami ^__^ mesti anak murid zami nak markah tinggi2 nanti sebab cikgu smart heheh

    BalasPadam
  29. haha, patot mcm kenal baju bunga2 tu...like adie shirt, sbb pnh nmpk bju tu kat blog dia..huhua..terok tak aku..smpai cam bju org...adeh :p

    BalasPadam
  30. jambu tuuu.. haha

    untunglah dapat pergi AIM beb :)

    BalasPadam
  31. Jambu air lagi sedap dan manis! Jambu batu keras sedikit, hehehe.

    BalasPadam
  32. haha.. I takdep jambu. i ade watermelon je.. aahahaha

    BalasPadam
  33. Jambu Ohh Macho! haha..
    okay ape.. 50/50.. macam lelaki yang di-idam-idamkan oleh kaum wanita sekarang ni.

    BalasPadam
  34. dah tau baju sape tu..hahaha. wah sasa la sgt kan??? anyway mung memey comey sokmo.

    BalasPadam
  35. omg omg!! suke giler baju tuhhh! semard!! terbeliak mate nih tgk..hohoho.

    BalasPadam
  36. beli je baju bunga2. gi skola pun bole pakaiii. hahaha
    'selim melim tapi tough dan sasa' tu lawak LOL

    BalasPadam
  37. maner ader manusia yang sempurna.. :p

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com