Isnin, 7 November 2011

Baju Melayu Biru Turquoise Di Hari Raya Aidiladha

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Hensem tak baju melayu biru turquoise kat atas ni? Eh. Aku bukan tanya pasal orang yang pakai baju melayu biru turquoise tu tapi aku tanya pasal baju melayu biru turquoise semata-mata. So, hensem tak baju melayu biru turquoise tu? Sila jangan keliru dengan soalan aku.

Since tahun ni ayah aku pergi menunaikan haji dengan ibu, aku sambut aidiladha dengan adik beradik je la. Tapi nasib baik ada pakcik dengan makcik yang sudi siapkan juadah hari raya seperti rendang ayam, nasi himpit, kuah kacang dan lain lain. Plus, kampung belah ayah dekat gila dengan rumah aku, tak sampai 5 minit kalau naik kereta. Kalau jalan kaki? Makan masa 15 minit jugak kot sebab nak kena tengok kiri, nak kena tengok kanan, nak kena tengok kiri, lepas tu baru boleh lintas jalan.

Okay. Baju melayu biru turquoise ni milik ayah aku. Masa malam sebelum raya, aku tak jumpa baju melayu aku. Aku dah risau dah. Risau punya risau, aku tidur. Eh? So, aku telah menyelongkar almari ayah aku pada keesokan harinya. Boleh? Tiba tiba aku ternampak baju melayu biru turquoise ni. Errr... Bila masa pulak ayah ada baju melayu warna ni? Nasib baik saiz ayah aku lebih kurang aku je. Dapat la aku pakai baju melayu biru turquoise yang warna dia sangat hensem ni.

Nak tahu tak? Aku selalu sangat pinjam barang ayah aku. Diam diam, barang ayah aku tu terus jadi barang aku. Faham tak macam mana? Contoh aku pinjam selipar adidas ayah aku. Aku pakai selipar tu hari hari sampai ayah aku terpaksa pakai selipar lain. Tak lama lepas tu, ayah aku beli selipar baru. Tapi bukan untuk aku, untuk diri dia sendiri la. So, apa yang jadi kat selipar yang aku pinjam tadi? Terus jadi aku punya! Errr... Apakah nasib yang sama akan terjadi kepada sepasang baju melayu biru turquoise ni? Kita tunggu dan lihat.



potpetpotpet : Alhamdulillah apa adanya.

48 ulasan:

  1. haha same ah. tp mra amek barang mak. :D

    BalasPadam
  2. Hahah..

    My lil bro sebijik mcm U!

    Gune barang I, then terus jadi milik dia..

    BalasPadam
  3. apakah kekejaman telah berlaku akibat peminjaman tersebut? >jangan faham ayat ini<

    hahaha! best nye camtu dapat semua dari ayah. Huk3!

    Abg Zami kejam! Hehehehehe :D

    BalasPadam
  4. alala , okay la , nmpk fit jep dgn tuan empunya badan ;D

    BalasPadam
  5. haha same la kite...tieha amik brg mak..contohnya macam pin tudung...hikhikik...

    BalasPadam
  6. nice gila....my fav color kalau buat baju melayu...

    BalasPadam
  7. hensem baju melayu tu.. hehe..
    #ehsamalah kite, suka ambik brg parents buat mcm harta sndiri :D

    BalasPadam
  8. untunglah satu saiz dengan ayah. haha

    BalasPadam
  9. aik??..boleh ke macam tu. ni dah kira jimat belanje kalau macam ni selalu. mana2 yang berkenan terus sapu. tapi kalu ayah senyap jew tak marah apa salahnye kan? so sila teruskan amalan ini yek..hehe...

    BalasPadam
  10. em, ni kaki rompak bapak la ni..
    eh?

    BalasPadam
  11. @tieha ismail

    msti bapak ko nsem mcm ko kan :)

    BalasPadam
  12. persoalan disini muat ke baju melayu ayah dengan zami?? jaga baik-baik zami jangan sampai koyak..hehehe

    BalasPadam
  13. sesungguhnya saya membaca entry ini sampai terbelit lidah

    BalasPadam
  14. kita tungguuuuuuuu! tengok anak hizami balun dak baju ayahnya (hizami lah tu ayahnya,haha)

    BalasPadam
  15. aku pun selalu buat mcm tu hahaha..apa ade hal..

    kasih ayah utk anak nye ;p

    BalasPadam
  16. untungla saiz sama..leh pinjam2..

    BalasPadam
  17. huuuuu,,,,,cantek3.....nk satu (utk adik) :P...

    erm....teman tgk muke kome ni...skali tgk mcm ank org cina...dua kali tgk cam lin dan yg maen badminton tu la pulak...tiga kali tgk brulah nmpk kemelayuannya sbb bru prasan kome pkai baju melayu...wakakakaka!!! (joke333)

    BalasPadam
  18. hahaa.. barang mak memang suka buat mcm tu.. tp skrg tak dah :P

    BalasPadam
  19. hihihii.. nsib la ayhnye begitu memahami kerenah anaknye yg slalu rembat barang ayah.. kikikiki.. :P

    BalasPadam
  20. kaler bju nikah aku... hahahahahah

    BalasPadam
  21. serius nsem gyler !!! tuan punyer baju 2. . hik3. . nsem lha awk nie

    BalasPadam
  22. serius nsem gyler !!! tuan punyer baju 2. . hik3. . nsem lha awk nie

    BalasPadam
  23. gila ko muat ekk bju ayah ko zami ahahahah :D

    BalasPadam
  24. mujur selipar

    ada lg benda yg kita org x tahu yg di pinjam "barang" ayah x?

    kuikuikui

    ;p

    BalasPadam
  25. lorrr..bju pak nye ke???gile mmg IN ngn kmu zami..

    BalasPadam
  26. ahaha~ kanttooii suka ambil barang ayah ..

    p/s : spm next week `n wish me all the best ^_^

    BalasPadam
  27. family zam tak macam tu , kalau nk ,mintak , then jd HAK MILIK PERIBADI sampai bila bila ,

    *eh eh bukan semua kan hak ayah abg zami yg abg zami pinjam , curious je haha

    BalasPadam
  28. adeh,sadis punya anak..hhahhaha

    BalasPadam
  29. selalu mintak jugak...
    dan selalu dapat... hehehe XD

    BalasPadam
  30. nsb baik ada baju melayu ayah. kalau tak ..jeng3x..

    ^^

    BalasPadam
  31. perh. agak hensem disitu. ;p

    BalasPadam
  32. hahaha. perangai sama. tapi sy lebih suke wat kat abang saya. haha. dye xkan pakai kalo baraang dye adik2 ppuan dye pakai. so, kalo dye beli jersi atau track suit yang baru, opkos la saya pakai duluuu... hahaha*naseebb baek sama tinggi..hahah

    BalasPadam
  33. kira main aci redah je lah ni? kira pinjam jadi hak kekal..

    BalasPadam
  34. hahaha...bankrup la ayah zami...

    BalasPadam
  35. Aku plak, abah aku yg pinjam barang aku. huhu

    BalasPadam
  36. kalau terus camnie..jimat duit nieyh!

    BalasPadam
  37. kalo bentuk badan same xpe..ley je pakai sume..:)

    BalasPadam
  38. okay baju warna turqoise memang adalah sangat hensem !

    uiiihh baju tukar bin ye..haha

    BalasPadam
  39. spatutnye ayh awk letak baju tu bwh katil utk kselamatn sblum p haji...

    see..kan dh kne rembat dgn sengaje..

    BalasPadam
  40. giler best macam tu terus tukar hak milik..
    lepas nie nak buat macam tu pulak dah..

    Baju tu memang cantik lagi warne biru :D

    BalasPadam
  41. sama saiz dengan ayah..hehehe..nanti senang ayah nak pinjam baju zami pulak;)

    BalasPadam
  42. uishh...ada gaya nak pegi menikah :p
    wawawa

    BalasPadam
  43. haha.da niat nak jadikan baju tu milik persendirian lah tu :P

    BalasPadam
  44. <---selalu pinjam baju mak

    BalasPadam
  45. ~warna biru memang cantik gila..hehe :)

    BalasPadam
  46. jahat giler amek barang ayah! HAHA.
    apa kata lepas ni try ayah lak pinjam barang dia, then sapa yg kene beli baru? hoho

    BalasPadam
  47. haha.same la, perangai kita sebijik. suka sgt pinjam baju2 mak sebab bila cuti sem malas nk bawak balik banyak2 barang. so nanti mesti mak akan kate, amik je lah baju tu nanti mak beli laen..muahahaha

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com