Ahad, 12 Februari 2012

3 Sahabat Dalam Program Selangkah Ke Universiti Anjuran SMK Sultan Alauddin

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Semalam kat sekolah aku ada program motivasi untuk pelajar tingkatan 6 atas, program Selangkah Ke Universiti. Program ni bertujuan membantu para pelajar mendapatkan idea atau gambaran mengenai kursus apa yang ditawarkan dan relevan untuk mereka. Ada cikgu tu tanya aku kot kot aku ada kawan kawan yang boleh terlibat sama dengan program tu. So, aku telah berjaya menjemput dua orang kawan baik aku. Nak tahu siapa?

Suffian, Adie dan Hizami.

Aku ajak Suffian, graduan business yang sekarang ni tengah giat melebarkan sayapnya dalam dunia yang diceburi. So far, aku dah nampak hasil dia. InshaAllah dalam masa beberapa tahun lagi, Suffian dah boleh tersenyum lebar. Amin. By the way, aku kenal Suffian sejak tingkatan 3 lagi. Dan aku ajak Adie sekali. Siapa tak kenal Adie kan? Dia kawan baik aku sejak kitorang berusia 13 tahun. Dah lama kan kitorang kenal? Sekarang dia memegang title sebagai lecturer di Politeknik Merlimau, Melaka. Aku rasa dia dah ada semua dah. Dia dah ada kereta, dia dah ada duit, dia dah ada kerja yang stabil. Cuma dia takde isteri je lagi. Haha.

Sebahagian daripada fasilitator yang terlibat.

Selain kitorang, ada beberapa orang fasilitator lain yang terlibat sama. Semua fasilitator kat situ adalah merupakan bekas pelajar sekolah tu. Cuma Suffian dengan Adie je la yang takde kena mengena dengan sekolah tu. Tapi aku? Aku kan mengajar sekolah tu. So, aku kira ada kena mengena sikit la dengan sekolah tu. Haha.

Nampak tak aku kat mana?

Alhamdulillah. Program telah berjalan dengan lancar. Program bermula seawal jam 8 pagi dan berakhir pada sebelum waktu Zohor. Aku seronok berkongsi pengalaman dengan dorang. Dan aku harap sedikit sebanyak aku dapat membantu dorang.



potpetpotpet : Jangan pernah rasa penat untuk terus meminta pada Allah.

19 ulasan:

  1. boleh jadik pakar motivasi laa :)

    BalasPadam
  2. Agak agak budak budak tu dengar leteran korang pasal Selangkah ke U tu atau tengok korang ? Haha :D

    BalasPadam
  3. berapa ramai je student yg terlibat ni zami, macam kelas pun tak penuh je...

    BalasPadam
  4. @Puan Besar Shag Yahaya

    haha. dengar la. takkan la tengok je? :P

    BalasPadam
  5. @zizidiazora

    tu bahagian pelajar lelaki. bahagian pelajar perempuan sebelah lain. hehe. well, pelajar tingkatan enam atas tak ramai mana. dalam 50 orang macam tu je.

    BalasPadam
  6. wah! suke bace entry nih..bg inspirasi jgk actually kat readers.

    BalasPadam
  7. haha..memang tak der yang tidurlakan~~ ^^

    BalasPadam
  8. wah,jadi fasi sekarang ni ye

    BalasPadam
  9. Baguslah tindakan cikgu tuh tok pggl 2 org kwn2 ckgu tuh . Huda yg baca pon boleh smngt , apetah lagi bdk2 yg dgr semua kan ?

    All the best cikgu :)

    BalasPadam
  10. Thanx sgt2 sebab sudi jemput..

    Looking fwd untuk jemputan yang seterusnya..huhu...

    Hizami pendidik yang sangat berkaliber....

    Keep it up..

    BalasPadam
  11. sonok nye laa hai...x ajk ke???

    BalasPadam
  12. semoga pribadi dan personaliti diri anda juga boleh dicontohi oleh pelajar2 dan teman2 anda yang lain...have a goodday for today, tomorrow and after tomorrow!

    BalasPadam
  13. hebat hebat semua nya..tahniah!

    BalasPadam
  14. tak pernah wat talk.... huhu!
    BFF! :)

    BalasPadam
  15. Ilmu pelita hidup katakan :)

    BalasPadam
  16. bagus2 program macam nie..
    bell pun tengah plam dgn kwn2 selaku pelajar f6 kat skolah tu nak bt program utk adik 6 atas nie bersemangat sikit bahawa f6 nie mmg tak merugikan tapi advantage bagi kita..mudah2an semua berjalan lancar.. :)

    BalasPadam
  17. Abg feci leh x beri motivasi kat saya? Huhu

    BalasPadam
  18. weh aku xtau nak keje apa...
    hwaaaaaaaaaaaa~

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com