Jumaat, 31 Mac 2017

Kecoh Fake Account Di Twitter!

Salam.

Semalam timeline twitter panas gila dengan isu fake account. @ezrinmn di twitter membongkar dan mendedahkan fake account yang menggunakan nama Yasmin Zainal dan Anis Mukhriz. Aku pun tak kenal siapa Yasmin Zainal dan Anis Mukhriz tu pun. Tapi yang aku nak highlight kat sini pasal fake account. Sebab aku pun antara mangsa dalam isu fake account. Gambar-gambar aku selalu disalahgunakan oleh fake account terutamanya kat facebook, whatsapp, wechat, beetalk, grindr dan sebagainya. Jadi situasi dan cerita pasal fake account memang relatable dengan aku. Dan aku sangat sokong apa yang @ezrinmn ni buat. Memang patut pun siapa dalang di sebalik fake account ni didedahkan. Kerana apa? Kerana kebanyakan fake account kat luar sana tu dicipta untuk mempermainkan hati dan perasaan orang lain di samping menipu duit orang lain dengan kisah-kisah sedih yang tak logik tapi jangan tak tahu, ramai jugak yang percaya dan terperdaya. Tak pasal pasal nama aku jugak yang busuk. Lepas dah kena main, dah kena tipu, baru la orang tu nak cari aku. Lepas tu? Aku pulak yang dipersalahkan. Siapa yang tak geram?



Seperti biasa, selagi boleh putar belit, selagi tu la fake account ni akan cuba cipta pelbagai alasan dan cerita untuk mengaburi mata hati orang yang dah mula meragui kewujudan dia. Jadi berhati-hati la bila korang berkenalan dengan sesiapa pun kat mana-mana laman sosial. Fikir logik je la. Takkan perempuan secantik Nora Danish atau lelaki sehensem Fattah Amin tiba-tiba nak tegur nak berkenalan dengan kita yang rakyat marhaen ni? Setuju? Tak payah nak teruja sangat kalau dapat mesej atau request daripada mana-mana akaun yang menggunakan gambar secantik Nora Danish atau sehensem Fattah Amin. Kalau ada pun, korang kena siasat habis-habisan. Mintak video call, mintak jumpa face to face. Kalau banyak alasan, banyak mengelak, faham faham sendiri la. Secara logiknya, muka stok stok Nora Danish dan Fattah Amin tu tak gigih la nak pm nak dm nak inbox korang. Camtuh.



Last last aku tak kupas sangat pasal isu fake account yang didedahkan @ezrinmn ni. Tapi lebih kepada luahan perasaan sendiri nampak? Haha! Kalau korang nak tahu cerita penuh fake account tu, sila klik KAT SINI. Khatamkan dan hadamkan. Jangan biarkan diri korang dipermainkan dan ditipu oleh fake account. Katakan tidak!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com