Selasa, 23 Mei 2017

Baju Melayu Sultan (Jubah Januar) Moden, Bergaya & Kasual Hari Raya

Salam.


Jubah Januar kembali dengan Baju Melayu Sultan yang disertakan seluar hitam slim fit untuk raya tahun ni! Ya. Seperti yang korang nampak dalam gambar kat atas tu, Baju Melayu Sultan ni jenis cekak musang. Kain yang digunakan pula adalah kain cotton yang sangat berkualiti tinggi. Istimewanya kali ni Baju Melayu Sultan ada 10 warna yang berbeza dan cantik cantik belaka. Siap ada Baju Melayu Sultan untuk kanak-kanak! Haaa... Sangat sesuai untuk mereka yang dah berkeluarga, terutamanya mereka yang ada anak-anak lelaki tu. Kalau takde anak-anak lelaki, anak-anak ikan pun boleh. Haha!



Baju Melayu Sultan ni sangat kasual dan santai bila dipadankan dengan seluar hitam slim fit. Aku suka dengan idea seluar hitam slim fit tu. Sebab aku kalau pergi solat Jumaat, kenduri doa selamat, majlis bacaan yasin dan sebagainya, aku lebih suka pakai baju melayu dengan seluar slack atau dengan seluar jeans untuk nampak lebih kasual dan santai. Aku tak suka sangat pakai baju Melayu lengkap melainkan betul betul hari raya atau majlis rasmi. Daripada aku membebel panjang, sini aku senaraikan antara ciri-ciri istimewa yang ada pada Baju Melayu Sultan daripada Jubah Januar ni:
  • Cekak musang
  • Sepasang dengan seluar hitam slim fit
  • Kain cotton berkualiti tinggi
  • 10 warna berbeza
  • Juga terdapat dalam saiz kanak-kanak
  • Poket di kiri dan di kanan (terdapat tempat letak duit syiling dalam poket)
  • Lengan tangan tidak berbutang supaya mudah dilipat
  • Potongan yang memberi ilusi kurus dan sasa kepada si pemakai

Sedikit info mengenai Jubah Januar ni, antara artis yang dah pakai jubah, kurta dan baju melayu daripada Jubah Januar ialah Shukri Yahaya, Hafreez Adam, Khai Bahar, Fahmie Ismail, Dafi Ismail Sabri, Hefny, Zain Saidin dan Sabhi Sadhi. Haaa... Sebarislah korang dengan semua artis tu kalau dah pakai jubah, kurta dan baju melayu daripada Jubah Januar. Silap silap lebih artis daripada semua artis tu! Haha! Feeling tak?




Kat bawah ni pula antara koleksi kurta daripada Jubah Januar untuk raya tahun ni. Sangat sesuai untuk mereka yang tak suka pakai kain samping. Bukan setakat tu je, korang sebenarnya boleh nampak lebih bergaya bila kurta tu dipadankan dengan jaket kulit. Haaa... Rambang mata ke tidak?




Hmmm... Mana satu ni? Raya tahun ni nak pakai baju melayu ke kurta? Peningnya! Ke dua dua? Haha!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com