Rabu, 24 Mei 2017

Pengalaman Pertama Sertai Standard Chartered KL Marathon

Salam.


Pertama kali aku join acara larian Standard Chartered KL Marathon ni. Katanya ni tahun ke-9 acara tahunan ni dijalankan. Tapi aku tak join full marathon ataupun half marathon pun. Aku cuma join 10 kilometer. Maklum la, stamina suam suam kuku je. Aku rasa aku akan merangkak ke garisan penamat kalau aku join marathon tu. Niat asal nak join larian 5 kilometer tapi tak sempat sebab dah sold out sekelip mata. Maka gigih la aku join larian 10 kilometer. Haha! Kantoi dah. Takpe la. Kalau kita tak cabar diri kita, sampai bila pun kita tak tahu keupayaan sebenar kita kan? 



Sebelum larian hari tu, aku tak sempat makan dan minum apa apa pun. Bukan sebab sengaja tak nak makan tapi sebab aku dah terlambat pagi tu. Tergesa gesa sampai tak sempat nak alas perut. Akhirnya aku berlari dengan perut kosong pagi ni. Awal tu aku bersemangat waja lagi. Tapi dah tengah tengah, aku mula kehabisan tenaga. Nafas tak cukup nak sambung lari. Akhirnya aku lenggang kangkung sampai ke garisan penamat. Tapi alhamdulillah, aku berjaya habiskan larian 10 kilometer tu dalam masa 1 jam 36 minit. Takpe la. Aku ada alasan yang kukuh. Ya. Alasan aku sebab aku tak makan dan minum apa apa sebelum lari tu. Tak cukup tenaga nak lari pagi tu. Jadi aku harap korang terima alasan aku. Haha!



Aku sangat puas hati dengan Standard Chartered KL Marathon ni. Sangat teratur dan tersusun dari segi pelepasan dan penyerahan medal, pasukan kecemasan yang sentiasa bersedia, ambulans sana sini, tandas di beberapa hentian sepanjang larian dan sebagainya. No wonder penyertaan semua kategori cepat sangat sold out. Menurut laman web Standard Chartered KL Marathon, hampir 36,000 orang yang join Standard Chartered KL Marathon hari tu. Hebat tak? Tahun depan memang kena join lagi. Tahun depan ulang tahun ke-10 tu! Mungkin tahun depan aku dah upgrade kepada half marathon? Haha! Yakin tak?




Lepas ni larian mana pula? Ada cadangan?

2 ulasan:

  1. Mungkin boleh lari ke hati saya ?
    Ciaa ciaaa ~

    BalasPadam
  2. Recommended event based on my experience which is annual events,
    1. Putrajaya Night Marathon (4 Nov)
    2. TM Fan Run (TBA)
    3. Shah Alam 21KM Night Run (dah lepas)
    4. Alliance Pacer (TBA)
    5. Twincity Marathon (dah lepas)
    6. Men's Health Women's Health (22 Jul)
    7. Milo Breakfast Day (dah lepas)

    Participate event yang organizer berpengalaman especially yang annual event. Jom lari! hehe =)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com