Selasa, 16 Januari 2018

Review Filem The Commuter - Aksi Mendebarkan Tanpa Henti

Salam.


Liam Neeson sebagai Michael MacCauley, seorang pegawai insurans yang setiap hari menggunakan perkhidmatan komuter ke tempat kerja. Nak dijadikan cerita, Michael ni tadi dipecat secara tiba-tiba. Dalam perjalanan pulang menggunakan komuter, dia didekati seorang wanita yang tidak dikenali. Michael telah diugut supaya mencari identiti salah seorang penumpang komuter sebelum komuter sampai ke hentian terakhir. Akhirnya Michael terperangkap dalam konspirasi jenayah yang menentukan hidup dan mati antara dia dan penumpang-penumpang yang lain. 


Secara peribadi, pada minit terawal filem ni agak membosankan. Biasalah, baru intro kot. Tapi lepas dia dah kena ugut tu, filem The Commuter ni menyajikan aksi yang tidak berhenti, orang cakap non-stop macam tu. Aku sendiri risau tengok Liam Neeson ni bertumbuk dengan orang muda lah, melompat ke sana ke sini lah. Dia bukan muda lagi dah baya baya atuk kita dah. Aksi dia semakin lama semakin mendebarkan dan semakin rindu semakin asyik.


Latar tempat filem ni memang 99% kat dalam komuter. Sesuai lah tajuk dia pun The Commuter. Tapi aku dah boleh agak dari awal lagi dah siapa penumpang yang dia cari tu. Well, nak buat macam mana, hint dia terlalu jelas kot. Nanti kalau korang tengok filem ni, korang cuba teka okay?

Jadi best ke tidak filem ni? Best! Kena tengok filem The Commuter! Jalan cerita dia sangat mudah untuk difahami, straight to the point. Segala hint dalam filem ni pun jelas dan senang ditangkap. Secara kesimpulannya, it was a fun movie to watch. Aku dan kawan-kawan aku tengok tayangan jam 1 pagi kot! Nasib baik filem The Commuter ni best, jadi kitorang tak tertidur dalam panggung wayang tu kecuali Ijat sebab nawaitu sauma ghadin an adai dia memang nak tidur dalam tu. 

Personal rating: 4 stars

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com