Selasa, 16 Januari 2018

Review Filem Ayat Ayat Cinta 2 - Bukan Penggemar Filem Indonesia

Salam.


Wow! Wow! Wow! Itu je yang aku mampu ungkapkan untuk filem ni. Seriously. Aku bukanlah penggemar filem Indonesia apatah lagi filem Melayu. Tapi kualiti filem ni, cara dia olah isu satu persatu pap pap pap! Kena! Tepat! Jitu! Aku tak tahu nak review macam mana melainkan korang kena tengok sendiri kat wayang yang berjauhan dari rumah anda. Eh? 

Ok. Setengah jam pertama aku just tengok je tanpa ada rasa kagum ataupun bosan. Ye ada lah lawak lawak yang boleh lah. Kelakar lite lite. Tapi lepas tu baru kau akan nampak isu dia satu persatu keluar. Satu persatu digarap dan plot cerita diolah dengan baik sekali! Kau mula mula tak berapa faham eh eh eh kenapa macam ni kenapa macam tu tapi as the story goes on kau akan be like ohhh begitu. Boleh?



Latar tempat filem ni hampir 90% di Scotland dan lagu-lagu soundtrack dia sangat menyayukan hati. Haaa... Ada ke tidak perkataan tu? Antara nama besar yang menyumbang soundtrack untuk filem ni adalah Kris Dayanti, Melly Goeslow, Rossa, Raisa dan ramai lagi. Best!

Okay lah aku bagi spoiler sikit. Islam, Yahudi, Israel, Palestin, cinta selepas kahwin dan banyak lagi. Memang best! By the way, aku suka sangat bile scene Fazura keluar. Even tak lama tapi berkesan lah watak die. Dan memang ceria sekejap cerita tu. Kenapa? Ha... Pergilah tengok! Tak reti lagi? Bye!

Personal rating: 4.5 stars

Penulis Artikel: OhQarl

2 ulasan:

  1. Kalau tak tengok ayat-ayat cinta 1 boleh fahan tak cerita ni?

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com