Sabtu, 31 Disember 2011

Sorotan Diari Budak Lelaki Sebelah Pintu (2011)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dah salam sejahtera!


Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Allah kerana dengan limpah dan kurnia-Nya, aku masih lagi bernafas pada hari ni. Terima kasih kepada ibu dan ayah yang telah banyak membantu aku sepanjang hidup aku ni. Tak dilupakan jugak kepada adik adik, saudara mara, jiran tetangga dan rakan rakan yang telah menghulurkan bantuan meringankan beban pada saat saat aku memerlukan. Since hari ni merupakan hari terakhir bagi tahun 2011, aku nak sorot beberapa kejadian, kenangan, memori atau entri yang menarik yang telah berlaku dalam hidup aku sepanjang tahun 2011 ni. So, selamat menyorot semua!


JANUARI

Aku dengan beberapa orang kawan yang lain telah berpeluang untuk menghadiri Anugerah Juara Lagu (AJL) yang ke-25 yang telah berlangsung kat Stadium Putra Bukit Jalil.

Alhamdulillah. Aku dapat join salah satu event terbesar yang telah dianjurkan oleh Nuffnang iaitu Maxis Om Nom Nom Race. Aku bergerak sebagai satu kumpulan dengan Adie, Afiq dan Ijat. Even group aku tak menang apa apa tapi aku sangat puas hati sebab dapat join Om Nom Nom Race ni.

Aku dapat idea buat satu game yang mana setiap orang kena komen tiga patah perkataan sahaja. Last last jadi la satu karangan yang tak berapa nak lawak. Tak percaya? Sila klik link kat bawah ni.


FEBRUARI

Tahun lepas aku ada menang full blog makeover daripada Cicak & Lelabah tapi baru bulan ni aku dapat merasa full blog makeover tu.


MAC

Malam tu aku dapat mesej dari Qarl kata blog aku masuk majalah In-Trend dan aku terkejut! Aku laju laju beli majalah In-Trend pada keesokan harinya.


APRIL

Memandangkan aku praktikal kat Negeri Sembilan, aku pergi jalan jalan kat Istana Lama Seri Menanti dengan beberapa orang kawan aku lagi.

Aku gembira dan puas hati sebab dapat mendaki Bukit Broga dengan kawan kawan yang sama praktikal satu sekolah dengan aku.


MEI

Kali ni giliran blog aku pulak masuk majalah Remaja! Terima kasih banyak banyak kepada Mira sebab dia yang cadangkan blog aku.

Aku super excited sebab ni merupakan pertama kali aku sambut hari guru sebagai seorang guru kat sekolah.

Aku telah menghabiskan masa selama tiga hari tiga malam menemani Qarl kat Himpunan Sejuta Belia yang bertempat di Putrajaya.


JUN

Aku dapat jumpa Najwa Latif kat belakang pentas.

Aku tak sangka aku boleh jadi johan masa Festival Nasyid UTeM 2011 sebab ni first time aku menceburi bidang nasyid ni.


JULAI

Alhamdulillah. Rezeki sekali lagi berpihak kepada aku bila dinobatkan sebagai johan dalam Festival Nasyid Peringkat Negeri Perak Darul Ridzuan dan seterusnya mewakili negeri tersebut untuk Festival Nasyid Kebangsaan (FNK) yang akan datang.

Setelah genap empat tahun aku study kat UPSI, sekarang aku dah boleh menarik nafas lega sebab aku dah berjaya menggenggam segulung ijazah.


OGOS

Aku dengan berbesar hati nak buatkan header secara percuma untuk blogger blogger yang bertuah.

Bersempena dengan bulan Ramadhan ni, Qarl dan Amir Rayyan telah menjemput aku untuk berbuka puasa ramai ramai dengan blogger blogger yang lain.


SEPTEMBER

Aku dapat beraya bersama beberapa orang blogger di sekitar Melaka.


OKTOBER

First time aku dapat peluang tengok teater kat Istana Budaya. Such a great experience.

Aku pergi hantar ibu dan ayah aku kat Kompleks Tabung Haji kat Kelana Jaya.

Since ibu dan ayah pergi haji, aku la yang bertanggungjawab jaga rumah ni. Sepanjang ketiadaan ibu dan ayah, aku telah berjaya memasak bihun goreng yang rasa dia sangat sedap.


NOVEMBER

Husna telah berjaya menggondol dua anugerah semasa majlis penyampaian hadiah dia.

Aku berpeluang berjumpa dengan Nisa Kay kat Mid Valley.

Aku tak sangka aku boleh menang tiket VIP ke AIM 18.

Aku secara tak sengaja jumpa Cikgu Zara kat Dataran Pahlawan

Alhamdulillah. Ibu dengan ayah telah selamat kembali daripada menunaikan haji di tanah suci Mekah setelah beberapa hari flight kena delay.


DISEMBER

Aku join FESTKUM 2011 yang telah diadakan di Johor selama seminggu.



potpetpotpet : Semoga Allah membuka pintu rezeki yang lebih luas lagi untuk aku pada tahun depan dan tahun tahun yang berikutnya.

37 ulasan:

  1. ok2! sekrang tngah berseronnok nak baca! :)
    kenal blog ni time ogos 2011! :)

    BalasPadam
  2. salam singgah utk kali pertama ,
    wahh...siap ingat aktiviti2 sepanjang 2011... dashyat lah..hehe :)

    anyway nice header bro ^_^

    BalasPadam
  3. yang last tuu macam sedih je ;p

    BalasPadam
  4. sye berminat buat blog slepas habis study blog awak..

    BalasPadam
  5. LEPAK SINI LAGI... LIKE SEMUA LINK KAT ATAS.. WAKAKAKAKAKA

    BalasPadam
  6. Banyak kenangan manis 2011. Congrats Zami :)

    BalasPadam
  7. banyak je kan kenangan waktu 2011

    BalasPadam
  8. @Rozuan Ismail

    WAHHH INI MEMANG RINGAKASAN TAHUN 2011 ANDA!!

    ehhh tadi capslock lupa nak off. ala malas taip balik.kekeke

    :)

    happy new year~

    BalasPadam
  9. kagum tengok senarai setiap bulan tu.^__^

    BalasPadam
  10. wahhh macaM2 BERLAKU KAN^^

    heppy new year!!

    BalasPadam
  11. harap yang terbaik buat kita semua pada tahun hadapan! insyaAllah~

    BalasPadam
  12. sama2
    hahahaha

    azam baru mana.???
    :D

    BalasPadam
  13. whoa! sort by month tu. sgt la bagus dan menunjukkan ciri2 seorang cikgu yang berdedikasi. :))

    BalasPadam
  14. awesome entries across the year... XD
    cool... XD

    BalasPadam
  15. mesti tahun 2011 tahun penuh makna kan? :)

    BalasPadam
  16. wow...there's a bunch of good list in a year 2011..jealous of you...

    anyway,happy new year...

    BalasPadam
  17. seronok 2011 abg hizami.

    hope 2012 mmberi makna yg lagi mendalam.

    peace

    BalasPadam
  18. seronoknye 2011 beliau :)

    semua hebakk hebakk je.
    hakhak.
    tahniah :)

    semoga terjumpa lagi dekat ATM pekan ye.

    Selamat tahun baru.

    BalasPadam
  19. hai,seronoknya tengok diari awak..wish selamat tahun baru..

    BalasPadam
  20. macam-macam yang jadi sepanjang tahun 2011 ni kan. macam mana pulak agaknya dengan 2012? harap-harap semua okey la. :)

    BalasPadam
  21. abg kacak,
    buat laporan tahunan?

    wah, betol betol cekgu ni. HAHA :P

    BalasPadam
  22. wahhhhhhhhhhhhhhhhh! anda memang bertuah........

    BalasPadam
  23. bestnye! great diary for great event.
    hepi new year, mge tahun baru ini mbawa makna kepada kita XD

    BalasPadam
  24. dan satu lagi kenangan pada tahun ini ialah zami dapat berkenalan dengan zizidiazora...insan misteri yang dh tak misteri lagi hehehe.....

    BalasPadam
  25. mcm2 meori indah 2011..
    semoga 2012 lebih bnyak lagi perkara yg indah2..
    semoga segal cita2 & impian terlaksana..selamt thun baru..

    BalasPadam
  26. bestnyer ad banyak memori bahagia 2011

    BalasPadam
  27. selamat tahun baru! semoga 2012 membuka lembaran baru untuk kita semua menjadi manusia yang lebih baik...

    =)

    BalasPadam
  28. selamat tahun balu cikgu!;)

    BalasPadam
  29. Selamat tahun baru. Semoga tahun 2012 Allah menambahkan rahmat , murahkan rezeki dan menjadikan lu sebagai hamba yang paling Allah sayang...

    BalasPadam
  30. selamat menyambut tahun baharu 2012! may 2012 will give you more spirits to change everything that's imposssible to the possible one! :))

    BalasPadam
  31. Hoho..memang full list lah.

    BalasPadam
  32. seronoknya blh sertai event mcm tu...nk join jgak blh x???

    BalasPadam
  33. seronoknya sertai event mcm tu...nk join jgak blh x???

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com