Isnin, 9 Januari 2012

Review Filem The Awakening - Agak Bosan, Kurang Menakutkan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Kelmarin aku dapat lepak tengok wayang filem The Awakening dengan empat orang kawan. Aku tengok dengan Adie, Fyzal, Zulanizam dan Hanif. Tapi takde gambar sebagai bukti la pulak. Takpe kan? Actually, aku macam malas nak ambil gambar sebab aku takde mood nak berhadapan dengan kamera. Lain kali boleh? Bajet macam ada orang nak sangat tengok muka aku je. Haha.

Jom baca apa pendapat aku pasal The Awakening ni.


Florence Cathcart (Rebecca Hall), nama yang dikenali di kota London pada era 20-an sebagai free-thinker dan tak percaya kepada benda benda ghaib. One day, seorang guru di sekolah berasrama, Robert Mallory (Dominic West) telah datang merayu Florence untuk menyiasat kematian salah seorang pelajar di situ yang agak misteri nusantara. Filem ni ada dua kisah. Kisah yang pertama ialah pasal kematian pelajar tersebut. Kisah yang lagi satu ialah ada aku kisah? Haha. Kisah yang lagi satu ialah pasal Florence. Okay. Aku tak nak cerita pasal apa tapi kalau kau nak tahu, kau kena tengok sendiri. Boleh?

In my humble opinion, The Awakening ni bukan filem seram, jauh sekali filem hantu. Aku tak nafikan kemunculan hantu dalam filem ni tapi filem ni lebih kepada drama yang dialami oleh Florence. Sebagai penonton, terdapat beberapa babak dalam filem ni yang agak meleret dan bosan sampai aku tertanya-tanya mana hantu dia ni tak keluar keluar. Aku nak tengok filem ni sebab nak tengok hantu you know. So, aku tak berapa puas hati bila aku tak dapat tengok hantu yang aku idamkan.

Eh. Aku nak bocorkan satu rahsia ni. Dalam filem ni ada satu watak yang sebenarnya tak wujud tapi Florence ingat dia wujud. Jeng jeng jeng. Takut tak? Tapi tu tak takut sangat. Babak yang paling takut ialah masa Florence tengah tinjau setiap bahagian yang terdapat dalam model sekolah berasrama tu. Last last ada kat belakang! Apa yang ada kat belakang?

So, filem ni dapat berapa bintang?




potpetpotpet : Neither very good nor very bad.

24 ulasan:

  1. panjang tiket tuu!! hehe! tak nak tengok!!!

    BalasPadam
  2. err , ta menarik lhaa . in fact , memang ta lhaa muka muka penakut mcm yaya na jejak cerita hantuu .

    BalasPadam
  3. jika tidak sangat menyeramkan, not in mood to watch this ckckckck

    BalasPadam
  4. siket nya bagi star.
    tanak tgk la,,

    hhuhu

    BalasPadam
  5. @ila
    terbaikk r bintang tue.. haha

    BalasPadam
  6. tgh atas pagar..nak tengok ke x..hehe

    BalasPadam
  7. cite hantu eh? ok takut nak tgk hahaha

    BalasPadam
  8. trase aku dah jarang menapak kt panggung wayang . sobsob

    BalasPadam
  9. trase aku dah jarang menapak kt panggung wayang . sobsob

    BalasPadam
  10. movie the darkest hour la pulak.. :p

    BalasPadam
  11. phewww...awat tak gtaw awal2..time tu sy pon nga ade kat jusco bandaraya. kalo cakap awal2 leh le join 4 kaki. hehee

    BalasPadam
  12. Okay. Review ni lagi detail sikit kot dari Adie's. Tak nak tengok even tak puas hati, kenapa dia tu tak wujud sebenarnya. HOHO.

    BalasPadam
  13. sepatutnya tiket tu ada 6 bukan 5..

    BalasPadam
  14. patutnya letak gambar kat akhir entri > not_bad_obama.jpg
    hahaa

    tak jadi lak nak tengok kat wayang. sedut je la nanti :))

    BalasPadam
  15. hoho...seronok eh..wayang manjang zami nih. grrr

    BalasPadam
  16. dua setengah bintang jer..erkkk xnk tgk ah ahaha

    BalasPadam
  17. setelah baca review kamu dan adie maka konpem lah malas nak tengok cerita ni..heee~

    BalasPadam
  18. tak berapa layan citer2 macam ni kat wayang. sebab nanti ngantuk.. eheeh

    BalasPadam
  19. cam boring je cter nye. huhu~ 2 setengah bintang je kot

    BalasPadam
  20. dik. pic adik mmg ramai org gune eh.. ni ade 1 fb add akak gune pic gambr time raya haji baru2 ni. yg adik pakai baju ayah adik...

    BalasPadam
  21. akan tonton movie ni dalam masa terdekat=)

    BalasPadam
  22. best lgi The Darkest Hour...3D beb!!

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com