Isnin, 7 Mei 2012

Melukis & Mewarna - Bakat Terpendam Hampir 12 Tahun!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Wow! Bakat apa yang terpendam hampir 12 tahun tu? Bakat la sangat? Ke aku sorang je rasa macam tu? Haha. Well, masa sekolah rendah, ni zaman bila punya cerita ni? Well, masa sekolah rendah, aku aktif join pertandingan melukis dan mewarna. Alhamdulillah, rezeki selalu berpihak kepada aku. Setiap kali aku join mana mana pertandingan melukis dan mewarna, alhamdulillah, aku tak pulang dengan tangan kosong. Pencapaian tertinggi aku dalam pertandingan melukis dan mewarna ialah tempat kedua peringkat negeri Melaka, anjuran bersama Zoo Melaka dan A&W.

Masuk je tingkatan satu, aku terpaksa pendamkan minat aku terhadap melukis dan mewarna sebab masa tu aku sekolah agama, jadi, takde matapelajaran pendidikan seni. Perkara ni berterusan sampai la sekarang. Tapi entah macam mana pada bulan lepas aku telah diarahkan untuk mengajar pendidikan seni sedangkan bidang aku ialah matematik! Well, aku terima dengan hati yang terbuka. Dalam hati aku berkata, mungkin inilah masanya! Haha. Ayat bajet macam novel.

So far, alhamdulillah, takde masalah. Semoga Allah membantu aku dalam segala urusan aku. Amin. Esok kita belajar melukis makhluk asing menggunakan konsep kontra dari segi warna ye? Ni makhluk asing yang aku dah siap lukis dan warna:

Warna harimau malaya!


potpetpotpet : Tahun depan nak masuk tom tom bak ada bakat ke.

22 ulasan:

  1. dalam gbr ni nmpk ctik huhuh nk tgh depan2 ehheh

    BalasPadam
  2. style gak tu..hihi

    BalasPadam
  3. fuy0o. hai cikgu seni :) haha

    BalasPadam
  4. lawa2...bakat gk la tu...boleh je...tom tom bak... tp umur ops...xle la..

    BalasPadam
  5. waaaaaah! bakat terpendam rupanye.. kene slalu prektis zami.. baru kaw2.. =)

    BalasPadam
  6. bagusss....cun gak lukisan...cb lagi bro!!!

    BalasPadam
  7. haha . tu lukisan masa skolah rndah ke? ohsem :)

    BalasPadam
  8. pandai Zami melukis.. cantek !

    BalasPadam
  9. Art is fun!

    Ngajar sekolah menengah ke? Bagi penumpuan pada asas seni reka pun ok. Insyaallah budak2 seronok suka :)

    BalasPadam
  10. wah, memang berbakat!!

    BalasPadam
  11. Tanpa NamaMei 07, 2012

    wow2...smart :D

    BalasPadam
  12. pergghhh..layann~ semart drawing tu..:)

    BalasPadam
  13. bakat memang selalu terpendam..bila dah keluar bakat tu..hamek ko sekali makhluk asing yang keluar..cantik lukisan tu..tambah effects lagi mesti lagi menarik ni zami.

    BalasPadam
  14. cun..imiginasi tinggi ni

    BalasPadam
  15. Wah..naseb baek cikgu math kite ni talented kan..haha.

    BalasPadam
  16. weh..kena ajaq PSV instead of math? kalau aku, dah nangis dah. wuwuwu.susah tak weh dapat subjek yg hang langsung tadak basic?

    BalasPadam
  17. Dah lame tahu member baik aku yang sorang ni sangat-sangat creative!

    Keep it up...

    BalasPadam
  18. alahai~
    kalau iqa, bab ni paling fail!
    takde seni langsung nak lukis2.huhu

    BalasPadam
  19. Tanpa NamaMei 12, 2012

    berbakt sgt nie
    haha :D
    ape2 pon style

    BalasPadam
  20. sama suka melukis. wahh seronoknye dpt mengajar kls seni. gudluck ! :)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com