Isnin, 22 Mei 2017

Tweet Paling Banyak Retweet Di Twitter!

Salam.

Ingat lagi gambar Ellen selfie kat Oscars tahun 2014? Haaa... Aku rasa korang tahu yang tweet gambar Ellen tu adalah tweet yang paling banyak mendapat retweet dalam sejarah di laman Twitter. Ye la. Mana tak dapat paling banyak retweet? Ada Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Bradley Cooper, Jared Leto, Channing Tatum, Julia Roberts, Brad Pitt, Lupita Nyong'O dan Angelina Jolie kot. Kau rasa? Kalau tengok kat situ, setakat hari ni, tweet daripada Ellen tu telah menerima hampir 3.5 juta retweet.


Tapi sekarang tidak lagi. Tweet yang paling banyak mendapat retweet dalam sejarah di laman Twitter telah dirampas oleh tweet Carter Wilkerson yang minta bekalan nugget ayam percuma selama setahun daripada Wendy's! Dah lebih 3.6 juta retweet setakat hari ni! Ya. Nugget ayam telah mengalahkan Ellen, Jennifer Lawrence, Meryl Streep, Bradley Cooper, Jared Leto, Channing Tatum, Julia Roberts, Brad Pitt, Lupita Nyong'O dan Angelina Jolie. Nugget ayam je bro. Haha! Tahniah!


Rekod itu telah dipecahkan pada tanggal 9 Mei 2017 yang lepas. Ni menurut tweet rasmi daripada pihak Twitter. Sangat penting ye. Ni sejarah dunia ni. Semua kena tahu. Haha!


Nampaknya Ellen masih tak mengaku kalah. Banyak betul usaha dia nak rampas balik takhta tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com