Selasa, 6 Jun 2017

Donutes Coffee - Makan Roti & Kek 24 Jam!

Salam.


Wahhh... Tak sangka Donutes Coffee ni buka 24 jam! Lepas ni dah tahu dah nak makan roti dan kek kat mana tengah tengah malam ataupun pagi pagi buta. Haaa... Aku singgah Donutes Coffee yang terletak kat Ecosky tu. Tak silap aku Donutes Coffee ni ada beberapa cawangan juga, ada kat Puchong, Jalan Kuchai Lama dan Subang Jaya. Aku tak pernah tahu yang Donutes Coffee ni beroperasi 24 jam sama macam 7 Eleven. Sebelum ni cuma setakat lalu lalang je. Hari tu aku dengan tak sengajanya singgah Donutes Coffee tu jam 12 tengah malam lebih macam tu. Ingatkan ada sorang dua je kat situ tapi ternyata penuh sampai takde tempat duduk! Dorang ni dah takde benda lain nak makan ke tengah tengah malam ni? Sibuk je.

Masuk masuk je mata tak berkelip tengok roti-roti dan kek-kek yang ada kat Donutes Coffee ni. Semua nampak sedap! Rambang mata aku dibuatnya. Tapi harga dia pun boleh tahan. Maklum je la yang Donutes Coffee ni buka 24 jam kan? Jadi harga dia agak mahal sikit. Kalau ada harga yang dah sampai RM7 tu, baik singgah McDonald's tambah RM2 ke RM3 dah boleh dapat satu set burger siap dengan minuman dan fries. Betul tak? Tapi pandai pandai la pilih roti dan kek mana yang berpatutan supaya harga korang bayar kat kaunter nanti tak sama macam harga korang pergi buka puasa makan buffet Ramadhan. Haha!

Jom tengok apa yang ada kat Donutes Coffee ni.








Aku ambil dua jenis roti, satu Danish Polo Bun berharga RM3.80 dan satu Danish Satay berharga RM6.50. Lepas tu aku tambah air Donutes Coffee yang berharga RM10.40. Jumlah? Tak reti tambah sendiri? RM20.70! Haaa... Nampak macam mahal kan? Bukan nampak macam mahal, tapi memang macam mahal. Haha! Takpe la sekali sekala. Kalau setiap hari makan kat situ aku rasa aku akan bayar guna daun-daun pokok kat luar tu. Apa apa pun aku cukup puas hati dengan rasa kedua-dua roti tu. Berbaloi dengan harga yang aku bayar tadi. Sedap! Tak sia sia aku pilih dua dua roti tu. Tapi paling aku suka? Air Donutes Coffee tu! Pehhh... Tak cukup satu wehhh... Aku boleh cakap yang air Donutes Coffee tu sama sedap atau lebih sedap daripada kopi Starbucks. Maka layak la harga air Donutes Coffee tu sampai RM10.40. 



Nak pergi lagi!

5 ulasan:

  1. mahal tapi nampak delish jee roti dia . hehe .

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha. agak la. tapi lebih kurang harga baker's cottage je tu.

      Padam
  2. Balasan
    1. hehe. sangat banyak. tak dapat rasa semua.

      Padam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com