Jumaat, 29 Disember 2017

Review Filem Bright - Bosan Sekejap Sebelum Best Sampai Habis!

Salam.


Hi! Okay. Kali ni aku nak review tentang satu filem ni yang bagi aku ala ala filem Lord Of The Ring (LOTR) tapi versi urban dan moden. Filem ni telah ditayangkan secara rasminya pada 22 Disember 2017 kat Netflix. Kiranya filem ni buat untuk Netflix lah. Dan lepas aku tengok filem ni baru tiba tiba aku terasa nak tengok review dia. Aku terkejut sebab filem Bright ni kat Rotten Tomatoes dapat 27% je? Tapi 93% Google Users suka dengan filem ni. Haha! I'm one of the Google User lah ni. Boleh?


Filem Bright ni berkisar tentang seorang polis (dilakonkan oleh Will Smith) yang terpaksa berpasangan dengan Orc dalam melakukan tugas tugas seorang polis. So human police buddy dengan Orc police. Interesting right? Lepas tu masa diorang tengah kerja diorang stumble upon a nuclear weapon. Apa dia nuclear weapon tu? Haaa... Korang kena tengok sendiri. Mesti korang tak sangka punya. Dan konflik pun bermula dari situ lah sebab semua orang berebutkan nuclear weapon tu. Kenapa? Rahsia! Haha!


Dah kata tadi filem Bright ni ala ala filem LOTR, mesti lah ada banyak watak menarik. Human, Elf, Orc, Dark Lord and so on. Siapa penggemar filem bergenre fantasi tak patut terlepas filem ni. Abaikan 10 minit yang pertama tu. Lepas je diorang jumpa nuclear weapon tu, filem ni takde momen bosan pun sampai habis. Serius lah! One more thing yang best pasal filem ni ialah soundtrack dia. Antara lagu favourite aku ialah Home nyanyian MGK, Bebe Rexha dan seorang lagi mamat yang aku tak kenal. Selain tu lagu Crown nyanyian Camila Cabello! Yasss... Penyanyi yang tengah femes dengan lagu Havana tu. Best weyh lagu Crown ni!



Kat mana nak tengok filem Bright ni? Yang ada Netflix straight away tengok kat Netflix lah. Bagi yang takde Netflix macam aku ni, tengok je online kat FMOVIES je. Siap versi HD 720p lagi. Pergi tengok serius tak rugi! Siapa kata bosan lepas tengok filem Bright ni aku belanja air suam. LOL.

Personal rating: 3.5 stars

Watch this if you like: LOTR, Warcraft and all fantasy movies


Penulis Artikel: OhQarl

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com