Ahad, 30 Jun 2013

Dunia & Akhirat - Siang Tonton Wayang, Malam Baca Yasin

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Jadual penuh semalam. Rasa macam YB baru menang pilihan raya. Heh. Hari Sabtu dimulakan dengan menonton wayang filem kartun super duper comel Despicable Me 2. Aku tengok dengan Adie dan Kmel. Kagum dengan diri sendiri sebab tengok wayang awal macam ni. Macam tak pernah buat je sebelum ni? Ni semua sebab aku kena balik sebelum masuk waktu maghrib sebab aku akan berubah jadi tak berapa hensem lepas tu. Bajet cinderella? Haha! Takde la. Lepas maghrib kat kampung belah ayah aku ada majlis bacaan yaasin dan tahlil.
Filem Despicable Me 2 ni aku bagi 4 bintang daripada 5. Apa yang menarik dengan filem ni? AGNES dan MINIONS! Haha. Sebab dorang terlalu comel. Kalau dorang takde dalam filem ni, filem ni mungkin tak menjadi. Pada aku, plot cerita dia kali ni tak fresh macam dah pernah lihat plot macam ni. So far filem kartun paling best dan berjaya untuk tahun ni ialah The Croods. Ala yang lagu tema dia Yuna nyanyi dengan Owl City tu.

Lepas wayang, kitorang tunaikan kewajipan sebagai hamba Allah dulu. Lepas tu baru kitorang pergi lunch. Seperti biasa, nak decide lunch kat mana ni lah keputusan yang paling susah untuk dibuat dalam hidup ni. Last last kami masuk Garden Recipe sebab tak pernah makan kat sini. Aku order Grilled Salmon bersama Spaghetti Carbonara. Minum pulak Chinese Tea. Rasa macam terlebih sihat je lepas lunch semalam. Boleh camtuh?
 

Lepas lunch, window shopping kejap. Kmel sempat grab two new shirts, Adie pulak sempat grab sepit rambut untuk adik perempuan dia. Aku? Tak sempat grab apa apa pun. Haha! Dah habis window shopping, semua balik ke sarang masing masing.

Sebelum maghrib aku dah sampai kat kampung belah ayah aku. Dekat je dengan rumah aku. Eh. Ada satu benda yang menarik perhatian mata aku! Cuba tengok motorcross abang sepupu aku kat bawah ni. Pink tuh! Ala tomei tomei.


Alhamdulillah. Lepas solat maghrib berjemaah, bacaan yaasin dan tahlil pun dimulakan. Pak Long jadi imam malam tu. Walaupun tak semua dapat hadir tapi bersyukur kerana masih ada yang berkesempatan untuk meluangkan masa bersama-sama. Pak Long, Mak Long, Pak Ngah, Mak Ngah, Mak Lang, Mama, Uncle, Pak Itam, Mak Itam, Pak Teh, Pak Anjang, Mak Anjang, Busu, Mak Usu, Kak Yong, Abang Din, Abang Ejam, Abang No, Kak Siah, Kak Zura, sepupu-sepapat dan anak-anak buah yang tak larat aku nak tulis semua. Selesai bacaan yaasin dan tahlil, terus solat isyak. Kemudian baru makan malam sambil tengok final Piala FA antara Kelantan dan Johor. Tahniah diucapkan kepada The Red Warriors kerana berjaya mengekalkan kejuaraan mereka.



potpetpotpet: Follow instagram aku kat @hizamili untuk gambar lebih banyak. Haha!

6 ulasan:

  1. haha..untunggg jd adik adie. tak penah dilupa. wuwuwuwuwu..

    BalasPadam
  2. hellow adik kakak...akak singgah sini..lama x jengah..:)

    BalasPadam
  3. Ish Ish, title bukan main :/

    BalasPadam
  4. dah lama tak menyinggah, pehh dah design baru la belog dia. Hehe

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com